Pages

Subscribe:

26 Şubat 2012 Pazar

Bazı iPhone 4 ve 4S’lerde Görülen Arama Sorunları ve Çözümü

Hatırlarsanız geçtiğimiz haftalarda yayınladığımız iPhone 4S İncelemesi – II yazısında bir iPhone 4S kullanmaya başladığımı belirtmiş ve de ilk aktivasyonda SIM Kart bulunamadı tarzında bir sorun ile karşılaştığımı paylaşmıştım. O yazıda da belirttiğim gibi sadece ilk aktivasyonda çıkan bu sorunun basit sayılabilecek çözümü olduğu için de pek sıkıntı olmamıştı.
Fakat geçen zaman içinde daha ciddi bir sorunla karşılaşınca ve benzer sorunu takipçilerimiz de dahil olmak üzere yurt dışında da birçok kişinin yaşadığını görünce tecrübelerimi paylaşayım istedim.
Güncelleme (02/01/2012) : Aşağıda benim iPhone 4S’te yaşadığım sorunu, bazı iPhone 4 sahipleri iOS 5.0.1′le yaşıyorlarmış. Dolayısıyla sorunun iOS 5.0.1 kaynaklı olma olasılığı çok yüksek.
Şöyle ki, birini iPhone 4S’imle aramak istediğimde bazen karşımdaki telefonunu açmasına rağmen hiç ses gelmiyordu. Bazen de aşağıdaki ekran görüntüsünde olduğu gibi, ben tıklamamış olmama rağmen arama sırasında cihaz hoparlör (speaker) moduna geçip sesim karşıya ulaştırmıyordu. Fakat ben karşımdakinin sesini duyabiliyordum. Bu hoparlör moduna geçiş de en çok kulaklığım takılıyken oluyordu.
Bazı iPhone 4S'lerde Ortaya Çıkan Arama Sorunları
Başlarda az karşılaştığım bu sorun, son zamanlarda çok fazla olmaya başlayınca, ben de bu tip sorunlarda her zaman yaptığım gibi önce cihazımı Restore (Geri Yükle) ettim. Apple’ın iPhone 4S’ün aktivasyon ve SIM kart sorunları için iOS 5.0.1 sürümünü yenilediğini bildiğimden, açıkçası Restore işleminin bu sorunu da düzelteceğini düşünmüştüm.
Fakat maalesef bu ilk çözüm girişimim sonuç vermedi ve Restore (Geri Yükle) sorunumu çözmedi. (Fakat aktivasyon sorunu çözülmüş çünkü restore sonrası SIM kartını görmeme sorunu hiç olmadı.) Ben de bunun üzerine “Acaba kesilmiş SIM kartım kullanıyor olmam mı bu soruna neden oluyor” diye düşünüp, 128K’lık orijinal bir Mikro SIM’e geçiş yaptım. Fakat bu da sorunumu çözmedi.
Bunun üzerine son çare olarak, çok ciddi yenilik yok diye cihazıma yüklemediğim iOS 5.1 Beta test sürümünü cihazıma yüklemeye karar verdim. Apple’ın son yayınladığı iOS 5.1 Beta 2 test sürümünü yükledikten sonra da yukarıda yaşadığım tüm sorunlarım sona erdi  Hatta sırf bu yüzden test için, normalde bir haftada yaptığım görüşme sayısını bir günde gerçekleştirdim 
Beta test sürümleri, sadece iOS Uygulama Geliştiricilerinin belirlediği cihazlara yüklenebiliyor.
Not: Apple, resmen tüm kullanıcılara yayınlamadan önce, sadece uygulama geliştiricilere gelecek sürümlerini test için açıyor. Benim iOS yazılım geliştirici sertifikam olduğu için de cihazımı kaydettirip bu test sürümlerini yükleyebiliyorum.
Sonuç olarak eğer siz de iPhone 4S’inizle yukarıda bahsettiğim sorunu yaşıyorsanız, tek çareniz, Apple’ın iOS 5.1 sürümünü resmen yayınlamasını beklemek. Muhtemelen Apple, Ocak ayı içerisinde  iOS 5.1 sürümünü resmen yayınlayacaktır. Sorun donanımsal olmadığı için, cihazınızı servise vermeniz de pek bir fayda etmeyecek. Çünkü onlar da muhtemelen sadece Restore (Geri Yükle) işlemini yapacaklar.
Not: Bazı takipçilerimiz iOS 5.0.1 yüklü iPhone 4′lerinde de yukarıdaki sorunla karşılaştıklarını belirtiyorlar. Dolayısıyla iOS 5.1 sürümü çıktığında onların sorunları da düzelecektir.
Fotoğraf Yayınından Tek Tek Resim Silme
Hazır konu iOS 5.1′den açılmışken, test sürümünde Fotoğraf Yayını ile ilgili gördüğüm bir yeniliği paylaşayım istedim. Apple kullanıcıların şikayet ve isteklerini dikkate almış olacak ki, iOS 5 ile gelen ve iCloud‘un bir parçası olan Fotoğraf Yayını’ndan tek tek resim silme özelliğini eklemiş.
iOS 5.1 ile Fotoğraf Yayınına tek tek resim silme özelliği geliyor
Bildiğiniz gibi şu an Fotoğraf Yayınından tek tek resim silinemiyor. Ancak bu yazımızda paylaştığımız gibi sadece toplu halde silme yapılabiliyor. DolayısıylaiOS 5.1 resmen yayınlandığında artık siz de Fotoğraf Yayınından sadece istediğiniz resimleri silebileceksiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder